Daisypath Anniversary tickers

semoga perkahwinan kami hingga ke akhir hayat
Daisypath Anniversary tickers

Thursday, August 16, 2012

surat cinta utk mu...2012


                   ...Serius ini rasa hati aku tika ini.....

rindukan dia...dan sentiasa terbayang kenangan
kami di hospital...dan masih dapat rasa lagi kesakitan itu
semua...walau aku sendiri cuba lupakan..
makin kuat utk lupakan makin kerap kenangan
itu mengejar aku ya allah.....
aku sendiri tidak tahu...bagaimana nak ungkap perasaan sendiri..
jadi dgn menaip ini dpt  kurangkan rasa sedih..hiba..rindu ini pada
nya...allah hu akbar...x dpt gambar kan bagaimana perasaan
aku nanti di pagi raya...
beraya bersama orang orang yg pernah hadir dlm hidup mu
mama....yg aku sendiri tidak pernah sangka kami akan
sebaik ini...mungkin ini hikmah nya...tapi apabila lihat
wajah wajah mereka membuatkan hati aku bertambah
tambah rindu pada mu mama...
malah seolah olah melihat mu mama...walau kami
berbeza ayah dapat aku rasakan..ya mereka adalah
darah dagingku....x akan putus hubungan kami
demi memegang janji janji mu yg terakhir mama....
ramadhan makin hampir ke penghujung...
raya makin hampir membuatkan aku makin sesak
kerana aku rasa aku lah manusia yang paling rugi kerna
tidak dapat mengucup tangan mu meminta maaf
pada mu di pagi raya.. sambil berlinang air mata
memikir mama dari jauh....selama 25 tahun aku
lepaskan peluang itu..ya allah hanya kau tahu
bertapa ingin nya hati ini mengucup tangan mu
mama di pagi raya...tapi apakan daya..mama
bukan milik aku seorang...
lagi 2 hari...tp buat pertama kalinya
tahun ini kita beraya sama mama...
tp...hanya mampu melihat mu dari jauh mama
dan hanya pusara mama jadi saksi kita beraya
sama mama...ya allah..smp sini saja aku mampu taip
selebihnya biarlah aku memendam rasa ya allah.......



        

Saturday, June 16, 2012

rindu datang lagii

.......Bukan niat hati utk lupakan arwah mama...
tp rasa rindu makin kuat bila bercerita atau teringatkan
kenangan mama bersama di hospital....seolah olah aku
dpt rasakan kesakitan arwah mama....mungkin ada hikmah
bila mama tiada aku dpt rasa aku ingin kembali dekat di jalan
mu ya allah...baru aku sedar yg hidup semua akan mati...
dan mengadap mu ya allah...tiada satu pun yg tertinggal
dan  aku berdoa pada mu ya allah agar sampai doaku
pada mama yg tercinta...kini aku lebih mengingati mati
ya allah.....baru kini aku sedar setelah lama aku terleka...
permergian mama mmg aku tak pernah sangka....dan
masih rasa dlm mimpi....setiap kali gambar@ kenangan
lain yg aku nampak terus rasa rindu itu datang ya allah
kau kuatkan lah aku....dan aku harap semua ini buatkan
aku lebih kuat utk akan datang....mama orang sayangkan
mama sangat..orang masih dapat rasakan mama dimana
mana saje....orang harap sepanjang orang menjaga mama
mama bahagia setiap saat dgn org...dan melihat kami
semua menjaga mama dgn penuh kasih sayang...
ya allah kau damaikan lah mama ku disana
kau rahmatilah mama ku ya allah agar mama
ku tenang di sana...amin....
al fatihaah..
amiiiiiiiinn..............amin.............

Saturday, April 7, 2012

DATE:3 APRIL 2012


KEHILANGAN INSAN YANG AMAT TERISTIMEWA....YA ALLAH KAU TEMPATKAN LAH MAMA DI SISI HAMBA HAMBA MU YANG BERIMAN DAN BERIKAN AKU KEKUATAN UNTUK DUGAAN MU YANG BERAT  YA ALLAH.......AL FATIHAH......


YA ALLAH BELUM PUAS LAGI RASANYA UNTUK AKU BERMESRA DAN BERKHIDMAT DENGAN DIA
YA ALLAH....
HANYA ALLAH YANG TAHU BERTAPA BERAT HATI INI UTK MELEPASKAN MAMA TAPI DALAM PADA MASA YANG SAMA HATI TAK SANGGUP MELIHAT MAMA MENAHAN KESAKITAN...YA ALLAH PADA MU KU BERDOA KAU BERILAH MAMA KU RAHMAT DI SANA...AMIIN....
walau rasa seketika kita bersama....rasa semua nya bagai dalam mimpi rasa arwah masih ada bersama ku.....
mungkin ambil masa utk aku terima kenyataan ini semua rasa bagai mimpi.......hati terlalu ingin berjumpa dan cium sepuasnya utk bekalan di hari 2 akan datang...tp itu semua dalam mimpi.........masih teringat pesanan arwah.... masih terkenang saat saat kesakitan mama...masih rindu dengan senyuman arwah pasti dan harap mama tenang di sana amiiiiiin........terasa kosong jiwa ini masih rasa menyesal tika mama pergi tidak dapat melihat saat saat terakhir mama.........bila dapat call dari kakak...tak pikir apa hanya berdoa agar bertemu mama tapi bila melangkah masuk ke bilik hanya dapat tengok mama dah pergi tapi dengan tenang....apa yang aku mampu buat hanya mampu menangis kesal kerana disaat dia perlukan kami semua tapi aku terpaksa kerja.....selama 7 hari aku nampak perubahan mama perlahan lahan tanda tanda nak pergi tapi aku masih kuat mengatakan mama boleh hidup lebih mama lg..........tapi itu semua harapan palsu yang aku buat untuk puas kan hati aku....sedangkan mama dah lemah semakin lemah untuk bernafas.....rasa simpati yang amat sangat sehingga aku sendiri rasa tertekan untuk lihat semua  ini........tapi aku tahu ini semua kenangan manis aku dan mama..harapan agar mama tenang disana dan bersama orang orang beriman....mama orang rindu sangat dengan mama andai masa boleh diputar kembali orang tak kan lepaskan masa atau setiap detik dengan mama.................ya allah....kuatkan iman ku kuatkan hati ku agar mama ku tenang disana............
al fatihah..........

                           hanya tangisan rindu orang pada mama dapat hilangkan  rindu ini pada mama

   HAJAH FHARIDAH YASSID 
  ............I LUVE U SO MUCH MAMA.............

Tuesday, October 4, 2011

luahan hati noor rabakyah

dugaan demi dugaan yg kau alami....buat kan kau lagi bertambah tambah matang dan kuat.....
dari dulu kau ditimpa masalah tapi kau ttp masih mampu tersenyum kerna kau jadi kuat dengan adanya
dia..........jika boleh kau tidak mahu bagi dia turut rasa apa yang pernah kau rasa dulu tapi dugaan ttp akan datang tak dapat kau tolak....harap dia mengerti perasaan kau tika ini....harap kau tabah dan jangan jadikan
ini sebagai pelemah hidup kau...kerna dari dulu kau sudah merasai pengalaman yang lagi hebat tapi mungkin kali ini kau lemah kerna dia ada menemani kau...harap dia akan bertambah  kuat menyintai kau dengan adanya dugaan ini dan bertambah sayang pada kau.....walau setiap malam kau meratapi dugaan yang datang dan airmata yang kau jatuh kan sehingga kau sendiri tidak sedar bila ia berhenti kerna kau tahu tiada jalan yang terbaik buat kau ketika ini....mungkin allah tahu apa yang tersirat ketika ini....tapi aku tahu  bertapa hancurnya hati kau tika ini......harap orang yang buatkan kau sentiasa merana dapat pengajaran yang setimpal tidak mungkin kau akan meghukumnya tapi allah maha mengtahui rasa hati insan yg dianaiya...
harap segalanya berlalu dengan pantas aku tahu kau tidak mampu harungi tika ini.....harap si dia sentiasa bersama kau mengharungi detik ini bersama..itu sahaja pinta ku pada mu ya allah....
amiiin....

Thursday, September 15, 2011

sept 2011(lucky)

....................eloooooowwwwwwwww..........................
mcm 2  kenangan bulan sept 11 ni kalu nk diikutkan...
tu yang dok mls nak upload sgt kt blog ni....kusam blog i tau
da la x upload lansung psl raya....org lain sebok menguplaodkan 
pic g open house aku nan ado....hahahhaha....ok  berbalik pada cita 
yg nk den sampaikan td huhuhu pada bulan sept 11 ni...
kenangan manis ada...baru sgt lg xleh nak inform smua org nti da confirm 
bru g tau huhuhuhuhu
kenangan pahit yg mcm kopi pn ada huhuhuuhu..............
maklumla da kawin ni kan....cemburu ada.....syg ada....mrh pn ada....
hahhahahahahhahahahhahhh.....
pas baik ..pasni xmo ngajuk lama2...baru rsa
oh bahagia nya hidup kami hahhahaahahhah.....

Sunday, August 21, 2011

aloooooooowwwwwwwwww

assalamualaikum....smua....
bab1
da nak abis ramadhan bru rasa nak updated blog......
yola den asyik bukak blog org yg blh thn famousnya
tp smua da bertukar dari crita crita yg kita suka baca ke cerita
tentang pregnant. yg plg sy sensitif ye....kuatkan la iman sy ya allah...
mungkin dugaan...yg plg hot story di opis....ada satu staf baru kahwin
tp pregnant baby kembar 3 okey....sentap mak skejap hahahaha
smp tnya byk kali betul ker kembar 3 ????????????
bukan dengki yer kwn2 tp rasa tumpang bersyukur dgn apa yg allah bg
pada mereka....
bab 2...
mengemas umh bagai nak rak dan sesi mengecat
mengecat rasa mcm mudah tp bila mengecat lama rasa fedup plak
billa nk abis ni hahahhah
trus panggil abaaaaaaaaaaaaaaaaanggggg...(dgn nada yg manja ye kwn2)
tolong ayang hahahahhahahahha
dgn bangganya my hubby trs ckap tulah ckp lg sombong...nyata keje mengecat
bkn mudah yer kwn2...nampak saje senang...so sila hargai pasangan anda
yg menolong mengecat umh.....
bab 3......
sepanjang bln ramadan yg lalu...opis sy ngn bebesar ati ajak berbuka pose.....
kami smua  ke hotel vistana kl....so byk jugak la aksi kami yg sempat ditangkap
oleh jurufoto sambilan hehehheheheheh....tp nanti la sy upload ye
skrg ngh busy ckit.......

                               ........satu pic saje yg termampu skrg next time kita upload lg ok...

Friday, May 20, 2011

-dari gombak ke cherating-

lama menghilang....sebab busy ngn persiapan nak g company trip.....busy sgt ker pn rabakyah oiiii....
yela buzy nak tempah baju kurung....hehehhehehehh........so perjalanan kami kali ni agak kurang yela ramai staf baru...kami ni jela muka yg masih setia....hhuhuhuhuhuhuhuhu....tapi apa apa pun sya tetap cuba berfikiran positif sampai di akhir company trip yer kawan kawan...walau setiap kali abis je dinner sya dengan pantas nya nak naik bilik sebab nak titooooooooooo and bergayut 5 minit jer ngn en hubby...............
so biarlah gambar sya menjadi saksi....maklumlah sya ni kan mmg pantang dgn kamera alergic.......heheehehhe
                                                                
                                                                        ******
                                                                          ****
                                                                            **
                                                                             *
                                                                             *
                                                                             *
                                          ....sebelum berangkat yer...harusla ada pic kenangan....

                                          yeyeyeyyeyeyey da sampai....apa lg trus landing time.....

                                                  sebelum bilik bersepah....harus la ada pic kan...
                                                  nanti da bersepah xleh nak amik pic huhuhuhuh
 
pic first  dinner....theme kasual.......yg penting pakai selesa selesa sebab nak mamam banyak ni....

                                                             i like......with mama to be....
 
                                       dinner yang kami tunggu tunggu...time inilah kan nak melawa sakan...
                        so korang jangan jemu tengok pic i okey....so jangan muntah...hahahhahahh
                                                                       lagiiiiiiiiiiiii
                                                              lagiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.......
                                                                            dan lagi.....................
                                                                  satu malaysia....................
                                                                  with celcom & astro
                                                               with kak hasni....best dress.....
                                                                    with mama lin.................
                                                cantik ker bad oiiiiii............of  coz laaaaaaaaaaaa.....

 muka baru bangun tido yang agak penat....terlajak tido nasib baik sempat sarapan...






.......................sekian terima kasih...............